grafika / reklama

318332469_467563378875271_2694742709310391576_n.jpg
318754608_467563455541930_6314121219837868630_n.jpg
318454529_467492088882400_2691651354289631715_n.jpg
318427536_467492138882395_3470491675566226309_n.jpg
319556053_467492262215716_3190134216911027003_n.jpg
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Pociągi wracają do Wisły! Zakończono wielką kolejową inwestycję

Miłośnicy zimowego szaleństwa ponownie będą mogli dojechać do Wisły pociągiem. Od 11 grudnia pociągi wróciły na tory i zakończyła się autobusowa komunikacja zastępcza.

Krótsza trasa

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace mające na celu rewitalizację trasy Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce. Celem prac było skrócenie czasu jazdy i utworzenie większej ilości połączeń. W wyniku rewitalizacji, z Katowic do Wisły dojedziemy teraz w 1 h 40 minut. Na trasie pojawił się nowy przystanek – Ustroń Brzegi, który znajduje się pomiędzy stacjami Ustroń Zdrój a Ustroń Polana. Dodatkowo przebudowano również perony na 7 stacjach i przystankach: Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik (dawniej Obłaziec), Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło.

Niebo nad Beskidami

Połączenie Katowic z Beskidem Śląskim gwarantuje pociąg o wdzięcznej nazwie Niebo nad Beskidami. Jednym z jego pierwszych pasażerów był marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski, który przybył do Wisły na inaugurację Jarmarku Bożonarodzeniowego.

- Przywracając połączenie kolejowe do Wisły zyskujemy komfortowe i bezpieczne połączenie Koleje Śląskie z Katowice - oficjalny profil miasta co ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców, ale i odwiedzających, którzy będą mogli podziwiać uroki Beskidów – mówi marszałek województwa.

Zachęca, aby skorzystać z oferty Kolei Śląskich i tej zimy przybyć do Beskidu Śląskiego, by pooddychać czystym, górskim powietrzem.

Szczegóły projektu

W ramach rewitalizacji na odcinku Bronów – Wisła – Cieszyn wykonano łącznie ponad 50 km torów oraz sieć trakcyjną. Zamontowano nowe rozjazdy, a także przebudowano aż 77 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Koszt modernizacji sięga 460 milionów złotych – 85% funduszy pozyskano z Funduszu Europejskiego.

Autor / Źródło
Magdalena Świerczek / PKP Polskie Linie Kolejowe

Dodaj komentarz

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe